katalogi stron
Marketing

Katalogi stron dobrze pozycjonują

Wiele osób nie rozumie, na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron. Jest to proces, który składa się z wielu różnych działań. Najważniejsze jest jednak zdobywanie linków, czyli budowanie tzw. systemu poleceń. Czym on jest?

Algorytmy wyszukiwarki codziennie sprawdzają internet, szukając linków prowadzących do poszczególnych stron. Jeśli natrafią na ich ślad, jest to dla nich znak, że dana witryna jest atrakcyjna, skoro jest promowana na innej, za co przyznają punkty zwiększające pozycję strony w rankingu, a tym samym gwarantując jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Osoby pracujące nad pozycjonowaniem zamieszczają niezliczoną ilość tekstów z linkami. Świetnie sprawdzają się katalogi stron czy katalogi firm, które stanowią jedno z podstawowych i najskuteczniejszych narzędzi SEO.

Pełnią one podwójną funkcję. Z jednej strony publikowane w nich treści mają dotrzeć do algorytmów wyszukiwarki, z drugiej adresowane są do realnego czytelnika. Wtedy taki wpis odgrywa rolę reklamy, która może przyciągnąć internautę i nakłonić go do skorzystania z oferty. Ważne jednak, żeby korzystać z wysoko ocenionych serwisów. Ilość punktów przyznawanych przez algorytm zależna jest od statusu portalu, na którym znajduje się link. Najlepiej pozycjonują witryny często odwiedzane. W internecie można znaleźć spis katalogów stron, które cieszą się olbrzymią popularnością.

Znajdują się w nim zarówno serwisy przeznaczone jedynie dla robotów wyszukiwarek, jak i witryny, które może przeczytać realny klient. Dlatego skuteczne pozycjonowanie stron powinno uwzględniać korzystanie z tego narzędzia, które przynosi konkretne efekty.